Koffie voor uw Bedrijf – Nuttige Info en Offerte Vergelijk.
Mogelijkheden van een telefooncentrale voor een bedrijf
Het klassieke beeld van de telefooncentrale als middel voor telecommunicatie dat zich beperkt tot inkomende en uitgaande gesprekken en faxberichten behoort inmiddels al lang tot de verleden tijd. De analoge telefooncentrale heeft plaats gemaakt voor de virtuele telefooncentrale, en telecommunicatie is tegenwoordig een begrip dat veel ruimer moet worden opgevat dan enkel en alleen telefonie.
De mogelijkheden voor een bedrijf zijn dan ook legio.
Verbetering van de telefonie service
Door de installatie van een draadloze telefooncentrale kan de reactiesnelheid voor het beantwoorden van oproepen gevoelig worden verbeterd.
Draadloos telefoneren beperkt zich in dit opzicht niet alleen tot de toepassing van bijvoorbeeld een DECT telefooncentrale (Digital Enhanced Cordless Telephony), maar kan ook verdergaan en telefoneren via internet impliceren. In beide gevallen wordt spraak digitaal omgezet, waardoor de geluidskwaliteit gevoelig verbetert in vergelijking met een telefoongesprek via een analoge lijn.
Wanneer een VoIP-telefooncentrale wordt gebruikt (Voice over IP), worden de mogelijkheden voor verbetering va
Vergelijk Opties Telefooncentrales
n de bereikbaarheid en flexibiliteit van medewerkers bovendien aanzienlijk opgekrikt. VoIP telefonie verwijst naar het tot stand brengen van gesprekken tussen IP-adressen, waardoor medewerkers locatieonafhankelijk bereikbaar worden: thuis, onderweg, op de werf of op verplaatsing in een andere vestiging van het bedrijf, … Doorschakelen is niet langer nodig: het IP-adres is immers niet plaatsgebonden.
Integratiemogelijkheid met andere IT-toepassingen
Een degelijke VoIP-telefooncentrale biedt een schat aan extra mogelijkheden die met een klassieke telefooncentrale ondenkbaar zijn. Zo is het mogelijk om spraakberichten in Outlook te ontvangen, om telefoonnummers die via Internet worden gevonden met een muisklik op te bellen, contacten uit het adresboek in Outlook op te bellen, faxen te versturen via de computer, … Noem maar op. De interactiviteit van telefonie met de andere IT-services zorgt dat telecommunicatie ook voluit is wat het woord inhoudt.
Telefoneren via internet betekent bovendien in het geheel niet dat u de huidige telefoonnummers van uw bedrijf verliest, of niet bereikbaar zou zijn voor klanten die de gebruikelijke analoge of ISDN lijnen gebruiken. De VoIP-telefooncentrale kan perfect aansluiten op de bestaande telefoonnetten, waardoor een geïntegreerd geheel voor telefonie ontstaat en er voor uw contacten wezenlijk geen merkbaar verschil is: u bent perfect bereikbaar, en kunt dankzij de integratie met andere IT-applicaties vlot op alle vragen en oproepen inspelen.
Bespaar met een goede telefooncentrale
Kostenbesparing
Het hoeft geen betoog dat gratis bellen via internet bijzonder aantrekkelijk is voor bedrijven die vaak gepeperde telefoonrekeningen te slikken krijgen. Door uw telefonie via het bestaande netwerk te laten verlopen, kunt u alvast het kostenplaatje gevoelig laten verminderen. Uw vestigingen in binnen- en buitenland of medewerkers die vaak op reis of onderweg zijn, worden op deze manier alvast veel goedkoper bereikbaar.
De onkosten voor uitgaande gesprekken zijn gewoonlijk wel het hoogst op iedere telefoonrekening. Dankzij VoIP geniet u bovendien ook van de mogelijkheid om naar andere vaste en mobiele nummers te bellen aan beduidend goedkopere tarieven, omdat altijd naar de goedkoopste providers wordt gezocht om verbinding te maken. Bij de klassieke telefooncentrales is dit helaas onmogelijk. Op deze manier heeft een bedrijf de mogelijkheid om op een rationele manier deze hoge onkosten terug te dringen.
{lang: ‘nl’}
We respect your privacy!
This website uses cookies and similar technologies ("cookies").
Some of these cookies are strictly necessary for the proper functioning of the site and the application,
others help improve your user experience, suggest articles and advertisements tailored to your profile,
or allow us to contact you through social media.
To allow us to use these cookies, simply click on the "Accept" button.
If you wish to refuse some or all of these cookies, click on "Manage settings".
For more information, read our
privacy policy.
We use the following cookies based on your consent:
advertising cookies, analytics cookies, audience measurement cookies, and functional cookies.
We place cookies and use non-sensitive information from your device to improve our products and display
personalized advertisements and content.
You may accept or reject these operations. To learn more about cookies, the data we use, and the
processing we carry out, you can consult our
privacy policy
.